Sublimacja ile się utrzymuje?
Usługi

Sublimacja ile się utrzymuje?

Trwałość nadruku to jedna z najważniejszych jego cech. W przypadku odzieży firmowej i reklamowej można uznać ją za najważniejszą. Sublimacja ile się utrzymuje? Czy technika sublimacji dobrze wypada pod tym względem? Nawet bardzo dobrze! Jest to zasługą specyfiki tej metody, która sprawia, że atrament wnika głęboko w tkaninę.

Specyfika techniki wykorzystującej sublimację

Sublimacja ile się utrzymuje?Sublimacja to specyficzna technika druku. Wykorzystuje jedno ze zjawisk fizycznych, o takiej właśnie nazwie. Ma to wpływ na efekt i na to, jak długo utrzymają się nadruki na strojach sportowych i innych ubiorach. Nadrukowany motyw nie pojawia się tylko na powierzchni. Atrament wnika we włókna. Motyw reklamowy czy ozdobny staje się częścią materiału, na który się go przenosi.
Sublimacja to przejście ze stanu stałego od razu w gazowy. W zwyczajnych warunkach występuje rzadko. Muszą być spełnione specjalne wymagania np. ciśnienie inne niż to, które pojawia się naturalnie. To dzięki zjawisku sublimacji nadruk wnika w tkaninę. By można było wykorzystać to zjawisko, potrzebuje się papieru transferowego. Konieczny jest też specjalny atrament. Początkowo wykonywano sublimację na poliestrze i na jasnym tle. Obecnie możliwości tej techniki są dużo większe.

Odporność nadruku zrobionego w technice sublimacji

Nadruki nie są wypukłe i nie są jedynie z wierzchu tkaniny. To nadaje im bardzo dużą odporność. Nie ma wykruszania się nadruku czy pękania. Co więcej – logo firmy czy nadrukowany obrazek nie zblakną. Pozostaną takie, jakie były na początku, nawet po wielu praniach. Nie zaszkodzi im też ani prasowanie, ani zginanie. Gdy potrzebne są koszulki polo z nadrukiem firmowym, to sublimacja jest dobrym wyborem. Odzież ta posłuży bardzo długo. Gdy zrobi się nadruk prawidłowo, można go uznać za trwały. To jedna z przyczyn, że sublimacja tak szybko się rozpowszechnia. Jest to też technika stale udoskonalana.

Dlaczego sublimacja dla ubrań firmowych?

Koszt stosowania tej techniki druku nie należy do najwyższych. Atrakcyjna cena i trwałość nadruku to zalety cenione przez firmy. Zamawiają odzież z nadrukiem, nie płacąc za to bardzo dużo. To, co zamówią, będzie służyć długo. Wydatek jest więc opłacalny. Niekiedy koszulki z logo zamawiane są w celach reklamowych. Wtedy też ważna jest jakość i trwałość nadruku. Gdyby nadruk się spierał, to słaba byłaby to reklama. Jest technika, która temu zapobiega, więc się z niej korzysta. Korzyścią z wyboru sublimacji jest też dokładne odwzorowanie kolorów i odcieni. Nie tylko kolorowe logo można nanieść na tkaninę, ale też zdjęcie.

Trwałe nadruki na ubraniach z bawełny

Ubrania to często rzeczy z bawełny. Kurtka firmowa jest z włókien sztucznych, ale koszulka to zwykle bawełna. Jest możliwe, by i takie tkaniny ozdabiać poprzez sublimację. To przykład doskonalenia się tej metody. Tylko potrzebne są do tego specjalne akcesoria. Nie można zrobić tego tak, jak zrobiona jest sublimacja na poliestrze. Modyfikacje są potrzebne dla dobrego efektu i jego trwałości. Koszulki i inne ubrania nie muszą być wyłącznie białe czy inne jasne (kremowe, jasnoszare). Na ciemnym tle też sublimacja sprawdza się bardzo dobrze. Daje to większe możliwości firmom i organizacjom, które potrzebują odzieży reklamowej.

Gdzie jeszcze pojawia się trwały nadruk?

Ze względów finansowych i wizerunkowych trwałość nadruku ma duże znaczenie dla firm. Jednak nie tylko dla nich. Ozdabiane są tak rzeczy sportowe. To głównie dlatego, że powstają z poliestru, a to technika idealna dla takich włókien. Trwałość efektu i inne zalety też miały tu znaczenie. Potrzebne są wytrzymałe i trwałe nadruki na stroje sportowe, bo przecież ubrań takich się nie oszczędza. Są intensywnie używane i narażone na kontakt z różnymi czynnikami szkodliwymi. Różne dodatki sportowe też się tak ozdabia. Sublimacja posłuży do oznaczenia torby i czapki sportowej oraz ozdobienia szalika kibica. To jedna z technik, które można wziąć pod uwagę, gdy trzeba ozdobić koszulkę. Nie ma wysokich kosztów związanych z przygotowaniem sprzętu i materiałów. Opłaca się więc użyć sublimacji dla oznakowania małej ilości ubrań czy nawet jednej rzeczy.

Nadruk sublimacyjny na kubkach i innych przedmiotach

Nadruk techniką sublimacji może znaleźć się także na przedmiotach. Jest odporny na czynniki atmosferyczne, więc wybiera się go dla flag reklamowych. Może posłużyć do oznaczenia różnych gadżetów. Nie tylko koszulki polo z nadrukiem firmowym wykorzystywane są w celach reklamowych. Takie zadanie pełnią kubki, smycze, parasole. Te i wiele innych przedmiotów można oznakować techniką sublimacji. Mogą być zrobione z różnych materiałów. By możliwe było przeniesienie wzoru, pokryte zostają lakierem poliestrowym.

Nadruk sublimacyjny wykorzystuje się przede wszystkim w odzieży firmowej i sportowej. Jest idealny także do zdobienia różnych przedmiotów np. gadżetów reklamowych. Trwałość to jedna z jego największych zalet. Początkowo wykonywało się sublimację na poliestrze, obecnie technika ta ma szersze zastosowanie. Można jej użyć nawet do ozdobienia niedużej ilości przedmiotów. Gdy ważne jest, by nadruk był nieusuwalny, jest idealnym wyborem.

Możesz również polubić…